Florida-Vakantie.nl

Florida reisverslag van Maartje - deel 2

» Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5

Donderdag 5 mei

Om 10 uur uitgecheckt uit het hotel en de Florida Turnpike naar Key West genomen. Al na 45 minuten kwamen we erachter dat we ons kluisje niet hadden geleegd. Gelukkig alleen onze huissleutels en autosleutels erin laten zitten. Geen zin om terug te rijden en dus het hotel gebeld en afgesproken dat we ze op de 'terugweg', als we van de Keys komen, ze weer ophalen. Op hoop van zegen. Die zegen kwam vervolgens weer met bakken uit de lucht toen we een tijdje onderweg waren. Echt een paar uur stortregen gehad. Afgezien van de toll-stops ging het behoorlijk vlot op de Florida Turnpike, die hadden we toch ook naar Coral Castle moeten nemen, waarschijnlijk. Tip voor anderen dus.

Aangekomen in Key West werd het precies droog en het hotel was zowel van binnen als van buiten paradijselijk, in 1 woord. Even later ging het weer gezellig regenen, maar om 17 uur, toen we weer op pad gingen, was het gelukkig weer droog. En ach, regen bij 27 graden is toch wel stukken minder erg dan bij 17 of zo.

Key West was enig, vonden we allemaal. Al slenterend met onze Margarita's in de hand genoten we van het relaxte sfeertje, de gedresseerde hondjes, de vuurvreters, en ... jawel, de zonsondergang! Daar hadden we niet op durven hopen! Lekker gegeten temidden van de meute op Duval Street, uiteraard nog ff koffie bij Starbucks, en op naar de supermarkt. Bleek de Publix om 22 uur al dicht te zijn! Belachelijk vroeg natuurlijk. Gelukkig bleek Albertson ernaast 'gewoon' 24 uur open te zijn en ons met ons pinpasje ook weer 100 dollar extra te willen geven, dus wij konden weer geheel gelukkig gaan slapen!

Vrijdag 6 mei

Terwijl we keurig om 10 uur Key West uitreden (en de kids nog 1x gebruik hadden gemaakt van het heerlijke zwembad en de hot tub waar ze officieel nog veel te jong voor waren) piepte de zon al af en toe tussen het zware wolkendek door, dus we kregen wat hoop op beter weer. Op Deer Key op aanwijzing vd tourist information naar The Blue Hole gereden, waar we zeker alligators en misschien wel die lieve kleine hertjes zouden zien die hun naam aan dit eilandje hebben gegeven. Niet dus: het trail was gesloten ivm het 'nesting season' van o.a. de alligators, die volgens de bordjes dan ook lekker agressief zijn. Nou, toen was ik er persoonlijk niet rouwig om dat ze dat hadden gedaan! Wel zagen we een paar supergrote mooie leguanen die hier zowat een plaag schijnen te zijn voor tuinliefhebbers: vreten alles op.

De volgende tip was ff op 'No Name Key' te kijken of er deer te zien waren, een klein, vrijwel onbewoond eiland. En ja hoor, daar zagen we er inderdaad twee, waarvan 1 ons aankeek of hij best gevoerd wou worden, wat je een boete van 500 dollar kan opleveren. Inmiddels was het behoorlijk zonnig en flink heet geworden. De volgende stop was the Dolphin Research Center op Grassy Key, wat we heel erg de moeite waard vonden. Heel weinig bezoekers, waardoor we vrijwel prive uitleg kregen. Ons hotel Ocean Pointe op Tavernier was ondanks de wisselende berichten op Tripadvisor prima in orde, en na wat shoppen hebben we braaf zelf gekookt en heerlijk gegeten. Net als bij CVS ook bij Winn Dixie, een supermarkt hier die we veel zien maar ff een klantenkaart gehaald bij de balie, krijg je meteen mee en dan gelden alle kortingen ook voor jou. Een superhollandse tip, nietwaar?

Voor morgen alvast een snorkeling tour geboekt, volgens 1 van jullie adviezen, bij Quicksilver Tours, bij John Pennekamp. En nu maar hopen dat we allemaal durven, ben zelf ook niet zo'n held op dierengebied... En morgen maar eens goed insmeren, want bij de dolfijnen zijn we waanzinnig verbrand, dom maar waar. Maar we klagen niet, want we hebben nu eindelijk het Florida weer wat we hadden verwacht!

Zaterdag 7 mei

Vanmorgen werden we wakker met een strakblauwe lucht, met hier en daar een onschuldig wolkje, kortom, perfect! Na een matig complimentary breakfast eens gekeken naar de tennismogelijkheden. Nou we hadden de rackets en ballen dus niet mee hoeven slepen, want we konden alles gratis lenen. Dat hadden ze nou net niet vermeld op hun website! Na ingemaakt te zijn met 3-5 waren we wel toe aan een douche, waarna we gewapend met lunchpakket en heel veel flessen bevroren water (gewoon lekker water in de vriezer gegooid) naar de snorkelaars probeerden te rijden. Na nog een telefoontje om wat meer aanwijzingen te hebben gepleegd vonden we ze uiteindelijk toch nog ruim op tijd. Omdat er redelijk veel wind stond was het moeilijk om een plekje te vinden om boven the reef te snorkelen, vertelde de bemanning. Uiteindelijk durfden 4 van de 6 van ons gezelschap het aan om oog in oog met de vissen te zwemmen, dus dat was niet slecht.

Twee tips voor jullie! Als je, net als wij voor het eerst gaat snorkelen op een wat ruwe zee, en je hebt ook nog twee ietwat bangige kids mee, ga dan eerst zelf alleen het water in om het allemaal door te krijgen, haal dan je kids op, zodat je ze kunt helpen. Deden wij dus eerst niet, maar daarna wel. Tweede tip: tijdens het snorkelen steekt je rug uit het water dus ja, we zijn WEER waanzinnig verbrand. How stupid can you get, I know.

Al met al vonden we Quicksilver Tours een echte aanrader, aardige mensen en een mooie catamaran. Terug zijn we gezeild. Was heerlijk. In het hotel lekker pizza's laten bezorgen, heerlijk! Morgen via ons hotel in Miami om de sleutels op te halen (hopelijk) richting Everglades. We overnachten in The Outrigger in Fort Myers, niets dan lof over gehoord/gelezen, dus we zijn benieuwd!