Florida-Vakantie.nl

Florida reisverslag van Maartje - deel 4

» Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5

Woensdag 11 mei

Na het uitchecken uit dit voornamelijk door Duitsers bevolkte hotel (waarvan er 1 bij de receptie met zo'n vet accent alsof hij in een slechte oorlogsfilm speelde de weg vroeg naar de Naples Zoo, waarna men net deed of men hem niet verstond) de toeristische route door Fort Myers (prachtige lanen met palmbomen, langs de Winter Homes van Edison en Ford) richting St Petersburg gegaan. Met enig zoeken het Dali Museum gevonden, wat we allemaal zeer de moeite waard vonden. Wat een originele man was dat toch.

Vervolgens kwamen we in een enorme file terecht en deden we er dankzij non-stop roadwork (de I4 ligt de hele weg op de schop) en een enorme bui behoorlijk lang over om in Orlando te arriveren. Gelukkig werd het na een paar uur weer droog en voorspellen ze voor de komende dagen geen drup meer, en dat is wel fijn met onze plannen: morgen staat Seaworld op het programma. Nog ff wat komisch tot slot: we zitten vlakbij DE outletmall en zagen vanaf de parkeerplaats van ons hotel de gevel van de dichtstbijzijnde outlet, nl. die van Oilily! Daar wonen we thuis ook op 5 minuten fietsen vandaan!

Donderdag 12 mei

Na een prima complimentary breakfast met o.a. French Toast en bagels kaartjes voor Seaworld gekocht in ons hotel. De dame had daar voor ons nog een geweldig aanbod: als we ff 90 minuten in een (time share) resort wilden spenderen kregen we 100 dollar cash van haar. Ja daaaaaag, zonde van onze kostbare vakantietijd die toch al veel te hard gaat. In Seaworld zo'n beetje elke show en elke attractie gedaan en alle diertjes gezien. De achtbaan Kraken scheen geweldig te zijn, maar ik ging alleen mee voor de gezelligheid en heb mijn ogen maar dicht gehouden! Wat wel leuk was, was de rest. We hebben ook nog allemaal dolfijnen kunnen aaien en erg gelachen om de kunstjes vd honden en katten.

Helaas werden we om 19 uur het park alweer uitgebonjourd en gingen we ons vervolgens maar vermaken in de Publix Supermarkt en de Highways van Orlando (ff flink verkeerd gereden) dus helaas was het te laat om nog te gaan zwemmen bij het hotel van het zwembad. Het weer was er wel naar: steeds zo rond de 85 met af en toe een schattig wolkje. Heerlijke temperatuur voor dit park, je wordt regelmatig natgespetterd of neemt ff een neveldouche. Of je laat je trakteren op een gratis biertje van de eigenaren van het park, ook lollig hoor. Die lui zijn trouwens lekker chauvinistisch: moesten regelmatig applaudisseren voor the people in the army, en ook door het park heen stonden overal borden waarop de heroes werden bedankt. Veel schoolreisjes en Nederlanders gezien, maar verder lekker rustig. Geen wachttijd voor de Kraken bijvoorbeels, of zou dat een andere oorzaak hebben?

Vrijdag 13 mei

Omdat de kids steeds later naar bed gaan wordt het steeds lastiger om ze 's morgens rond 9 uur wakker te porren, en we beloven ze dan dat ze in het vliegtuig weer zoveel mogen slapen als ze willen, maar nu ff niet! Goed teken dat we alsmaar tijd tekort komen, nietwaar?
Na het heerlijke ontbijtje (behalve de koffie dan, uitgezonderd Starbucks komen we hier alleen slootwater tegen) reden we over de tolweg richting Cape Canaveral. En dat het een tolweg was lieten ze ons weten ook! Om de haverklap moet je dan weer 75 cent doneren, je komt nauwelijks op stoom of je moet alweer vaart minderen om een bijdrage te leveren. Ook van Miami naar de Keys viel ons dit gekke systeem op. Waarom zouden ze dat toch zo doen?

Op Kenndy Space Center eerst de 3D film Spacestation bekeken, erg leuk en verhelderend. Toen de bustoer met 2 stops en nog meer films. Het Rocketpark bekeken en de Spaceshuttle nog ff bezocht. Soms wel jammer dat de kids nog weinig tot geen Engels verstaan, dus af en toe als simultaneous interpreter overal doorheen gekletst. Weer veel schoolreisjes, Duitsers, Nederlanders, maar ook Russen gezien. De enige man in het gezelschap vond het allemaal waanzinnig interessant, de rest best leuk om eens allemaal van zo dichtbij te hebben gezien.

Tijd om International Drive eens te verkennen. Na te hebben gesmuld bij een Chinees Buffetrestaurant (waar ook nog heftig de Karaokekunst werd beoefend, lachen), naar een outlet met spijkergoed. Prachtige Levi's gescoord voor 30 dollar, zo haal je de kosten voor zo'n vakantie er zo uit! Daarna nog ff brood halen bij de Publix, want zelfgemaakte bammetjes smaken ons na alle fries en hot dogs inmiddels het beste voor de lunch! En zo was het toch weer 2230 eer die bloedjes van kinderen te bed waren, en morgen op tijd op, want na eindeloos wikken en wegen (driekwart van het gezelschap vindt alle attracties toch veel te eng) hebben we net besloten dat we morgen naar Animal Kingdom gaan. Dat is al om 18 uur weer dicht, maar misschien is dat wel beter, want dan moeten we kijken of alles weer in de koffers en de leeg meegebrachte weekendtas gepropt kan worden!