Florida-Vakantie.nl

Florida reisverslag van Maartje - deel 3

» Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5

Zondag 8 mei

Vanmorgen om 7 uur opgestaan omdat we een druk programma hadden. Allereerst terug naar ons hotel in Miami om de sleutels die we in de kluis hadden achtergelaten weer op te halen. Met enige moeite lukte dat inderdaad: ze bleken in de kelder bij housekeeping bewaard te worden. Wel leuk om zo'n kelder eens te zien: een enorme logistieke uitdaging zo'n hotel. Enorme wasmachines gezien, grote kasten met beddegoed, echt een excursie die ik toch liever had willen missen, want nu maakten we een zwaar onnodige bocht.

Naar ons eerste reisdoel van vandaag: Shark Valley in de Everglades. Laf als we zijn durfde de helft van ons gezelschap (waaronder yours truly, ik zal het maar zelf toegeven) het echt niet aan om te gaan wandelen of fietsen tussen de alligators, en dus namen we de tram. Bijkomend voordeel was uiteraard dat je er een heleboel natuurinfo bijgeleverd krijgt, dus ik weet nu niet alleen alles over dolfijnen, maar ook over de Everglades en vooral over de alligators. We vonden het ritje echt een aanrader en het was jammer dat het met 2 uur alweer voorbij was. Inmiddels waren we enorm aan de alligators gewend en zijn we zelfs nog ff een stukje gaan lopen om nog wat meer close up foto's te kunnen nemen. En zelfs toen zo'n joekel hissing sounds begon te maken omdat ze te dichtbij kwamen waren de kids niet bang. Ik wel hoor! Wat verder een maffe ervaring was waren de enorm brutale kraaien, die de lunchpakketjes van fietsen jatten en bij mij zelfs probeerden een boterham uit m'n hand te stelen! Boos dat ik werd!

Vervolgens ging de tocht verder op de Tamiami Trail, richting Naples. Wat een supersaaie weg was dat zeg! En op de 1 of andere manier lukt het ons niet om een leuk radiostation te vinden, hoeveel we ook zappen. Van een Nederlandse fervente Floridaganger (misschien ook nog wel een forummer?) Hoorden we gisteren dat Downtown Naples wel ff de moeite waard was. En inderdaad, we hebben daar heel gezellig een ijsje (nou zeg maar ijs) gegeten. Daarna was het niet ver meer naar Fort Myers Beach. Ons hotel is hard toe aan een opknapbeurt, tot nu toe het minste hotel qua inhoud, maar staat wel pal op het strand, waar we net de mooiste sunset in jaaaaaaaren hebben gezien, echt fantastisch. De sfeer is hier zo dat er prompt een warm applaus voor de zon kwam, net als in Key West dus. We hebben hier al een paar geweldige schelpen gevonden en gaan dat op Sanibel zeker ook proberen. Het strand is hier perfect: fijn wit zand met hier en daar een palmboom, net als in de folder dus, en gelukkig met het bijbehorende weer. Ons hoor je dus niet klagen!

Maandag 9 mei

Vandaag weer een heleboel Florida Forum-adviezen opgevolgd bedankt, everybody! Allereerst Walmart met een bezoekje vereerd (tip 1), en daar reuze geslaagd temidden van een hoop landgenoten. Enkelen daarvan spraken mij in het Engels aan, waarna ik in het NL antwoordde, wat hun tot twee x toe niet opviel. Vervolgens vonden we snel ons busje weer terug, niet alleen vanwege het rownumber dat we hadden onthouden, maar ook door het gele lintje dat we om de antenne hadden gebonden (tip 2). De boodschappen hielden we lekker koel dankzij de koelelementen die we hebben meegenomen van huis (tip 3).Na de lunch wisten we precies welk strand we op Captiva moesten hebben (tip 4) en zijn we de Bubble Room wel ff ingelopen maar hebben we er niet gegeten (tip 5). Tussendoor de dolfijnenwatchtrip van Willeke(tip 6) nog ff gereserveerd, en na weer een prachtige sunset was deze perfecte dag ten einde. Nog ff een anekdote: tijdens het schelpen zoeken vonden we het best jammer nog geen Sanddollar te zijn tegengekomen, tot 1 van ons al speurend in het water een briefje van 20 dollar vond! Hebben we ff gedroogd en acuut omgezet in 4 grote ijsjes!

Dinsdag 10 mei

Vanmorgen een gescheiden programma gedraaid: man en kids zwemmen in de Gulf bij ons hagelwitte palmenstrand bij het hotel, terwijl ik ALLE aisles van de dichtsbijzijnde supermarkt (een Publix dit keer) ff ging bekijken. Besloten om maar een wegwerp-bbq te kopen en lekkere dingen (scallops with bacon) voor erop gekocht. The ultimate moment was toen de inpakster mijn boodschappen ook nog voor me in de auto ging zetten. Toen ik haar wilde vertellen dat dat voor mij de eerste keer was bleek haar Engels helaas niet toereikend. Verder dan de vraag plastic or paper bij het inpakken kwam ze helaas niet. 's Middags naar Bowman Beach op Sanibel omdat daar echt de meeste schelpen moesten zijn. We hadden veel gehoord over parkeerproblemen op de eilanden, maar in deze tijd is dat nog helemaal. niet het geval hoor.

Om 1545 meldden we ons voor de anderhalf uur durende Dolphin Watch Tour, fijn met korting ivm een internetcoupon. Scheelde bijna weer een ijsje, tenslotte. Toen we na 5 kwartier alleen nog maar 3 vogels hadden gezien overwie de gids enorm boeiend kon vertellen begonnen we hem wel te knijpen. Op 5 procent van hun cruises zie je namelijk GEEN dolfijnen. Gelukkig kwam het toen toch nog goed en hebben we in totaal zo'n 9 Bottlenoses rond ons bootje zien spelen. Nog ff wat souvenirs gescoord en met veel pijn in ons hart afscheid genomen van Captiva, met recht een droomeiland. De zonsondergang bij het hotel was weer mooi. En na onszelf rijkelijk te hebben besproeid met Deet hebben we van een heerlijke bbq kunnen genieten.